Detailed Notes on خطرات بیماری زونا

Wiki Article

این شخص تصور می‌کند که صدمه یا حادثه آزار دهنده در حال رخ دادن است یا قرار است رخ دهد.

داروهای بدون نسخه ضد حساسیت، مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) ممکن است به کاهش خارش موضعی کمک کند. از داروی کورتیکواستروئیدی مانند پردنیزون فقط در موارد انتخابی که زخم‌های پیچیده ای مانند مواردی که چشم و گوش با آن‌ها درگیر شده اند، استفاده می‌شود و باید از آن و آنتی ویروس به طور همزمان استفاده کرد.

واکسیناسیون می‌تواند هم در برابر آبله‌مرغان و هم در برابر زونا از فرد محافظت کند. ​

پژوهشگران هنوز علت دقیق اختلال شخصیت پارانوئید را نیافته اند، اما احتمالاً دلیل آن ترکیبی از عوامل محیطی و بیولوژیکی باشد.

گالیله، مرکز بین‌المللی سنتز بخش تاریخ علم، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۱۴

کارشناسان این واکسن را برای افرادی که مبتلا به آبله‌مرغان نبوده‌اند نیز توصیه می‌کنند. ​

پارانویا گونه‌های مختلفی دارد که بعضی از گونه‌های آن را می‌توان برشمرد.

بعضی از داروها، برای مثال داروهایی که از پس زدن بافت پیوندی جلوگیری می‌کنند و استفاده‌ی طولانی‌مدت از استروئیدها (مانند پردنیزون)

Paranoia is the sensation that you’re becoming threatened in some way, for instance people watching you or performing in opposition to you, Regardless that there’s no proof that it’s real.

برای مثال کسی که دچار این توهم شده‌است که یک شخصیت مهم سیاسی یا ادبی است، می‌تواند در دسته مبتلایان به پارانویای مطلق بگنجد.

بعد از ابتلا به آبله مرغان، ویروس تا آخر عمر به صورت نهفته در بدن شما باقی می‌ماند و می‌تواند سال‌ها بعد دوباره به‌صورت زونا فعال شود.

بیماری پروانه‌ای چیست؟

توهم توطئه زیر شاخه پارانویا می‌باشد.[۳] پارانویا با فوبیا تفاوت دارد. کسانی که دچار فوبیا هستند ترس غیر منطقی دارند، اما به خاطر ترس و اضطرابشان دیگران را سرزنش نمی‌کنند.

هر کسی که مبتلا به آبله‌مرغان شده باشد می‌تواند ببه زونا هم دچار شود. بسیاری از مردم در عرض ۳ تا ۵ هفته از زونا بهبود کامل می‌یابند، حمام رفتن در بیماری زونا اما برخی دچار عوارض جدی می‌شوند.

Report this wiki page